חפש במוביגיק

15.8.2016

איך להתקין Remix OS על כל מחשב (ואיך להתקין שתי מערכות הפעלה על מחשב אחד)

ההתנסות הראשונה שלי עם Remix OS לא הייתה יפה במיוחד, זמני הטעינה הארוכים, אפליקציות שקורסות, גרסת האנדרואיד המיושנת והעובדה שהייתי צריך להתקין את שירותי גוגל פליי על המכשיר שלי דרך קישור בפורום מנעו ממני מלהמשיך להשתמש במערכת ההפעלה ולכתוב עליה פה בבלוג. אז מה השתנה?



הגרסה השלישית של Remix OS הגיעה, אנדרואיד 6, תיקונים של באגים (לא קרסה לי אפילו אפליקצייה אחת עד עכשיו), גוגל פליי מותקן כבר מהרגע הראשון (בערך) וסוף סוף תמיכה בעברית (אם כי מוגבלת במיוחד) גרמו לי לשנות את דעתי.

אז מה זה בדיוק Remix OS?


Remix OS היא הפצה של מערכת ההפעלה הפופלארית אנדרואיד אשר מפותחת ע"י jide, ומטרתה היא לאפשר למשתמשים להנות מהגמישות של אנדרואיד ומפיצ'רים של ווינדוס (או כל מערכת הפעלה אחרת למחשבים אישיים לצורך העניין) כגון: מולטיטסקינג, עבודה עם חלונות, ושימוש בעכבר ומקלדת (אם כי מסך מגע בהחלט מקל את השימוש).

ניתן לשחק במשחקים מחנות האפליקציות ולשמוע מוזיקה מיוטיוב דרך הדפדפן בו זמנית.

Remix היא תחליף נחמד למי שלא רוצה לשלם כסף למייקרוסופט עבור רשיון לווינדוס. היא גם דרך מצוינת למפתחים לבדוק את האפליקציות שלהם דרך המחשב.

אז איך אפשר להתקין Remix?

יש שלוש דרכים:

הראשונה מהן היא להתקין את Remix על כונן USB ולהפעיל את מערכת ההפעלה ממנו (דורש כניסה ל-BIOS בשביל להפעיל את מערכת ההפעלה) אני ממליץ לכם לנסות את האפשרות הזו לפני שאתם מתקינים אותה על המחשב שלכם (פשוט כנסו לאתר של jide, תורידו את תמונת הדיסק, ותשתמשו בכלי שמגיע יחד איתה בשביל להתקין את Remix על הכונן שלכם). חשוב לציין שזו לא דרך טובה במיוחד להשתמש ב-Remix מאחר ולרוב כונני USB הם איטיים ולא יריצו את המערכת כמו שצריך.

האפשרות השנייה היא להתקין את Remix על הכונן הראשי שלכם (בעזרת הכלי מהאתר של jide), זו אפשרות נהדרת לאנשים שרוצים להשתמש ב-Remix כמערכת ההפעלה הראשית שלהם.


האפשרות השלישית היא טיפה יותר מסובכת: היא כוללת שימוש במחיצה (partition) ותוכנה בשם EasyBCD בשביל להפעיל שתי מערכות הפעלה על אותו מחשב (במקרה שלנו ווינדוס ו-Remix, אבל ניתן להפעיל את Remix גם עם מקינטוש או לינוקס).


אתם תצטרכו להוריד שלושה דברים: הראשון הוא קובץ תמונת הדיסק מהאתר של jide, השני הוא תוכנת winRAR (או כל תוכנה אחרת שמסוגלת לפתוח קבצי תמונת דיסק) והשלישי הוא תוכנת EasyBCD.


לאחר שהורדתם את שלושת הדברים פתחו את תפריט ההתחל בווינדוס וחפשו: מחיצות (אם יש לכם ווינדוס באנגלית חפשו: partition) וכנסו לכלי לניהול מחיצות, בחרו את הכונן שתרצו לכווץ (ברוב המקרים כונן C) לחצו עליו בקליק ימני ובחרו כווץ אמצעי אחסון. בחלון שנפתח הקלידו את כמות המגהבייטים שתרצו להשתמש בשביל Remix (ג'יגהבייט שווה ל-1024 מגהבייט) ולחצו כווץ. אתם אמורים לראות כונן חדש נוצר (כנראה D) לחצו עליו בקליק ימני ובחרו באמצעי אחסון פשוט חדש. לחצו על next עד שתגיע למקום בו אתם מתבקשים לתת שם לכונן. שנו את מערכת הקבצים ל-fat32, וקראו למחיצה החדשה בשם "REMIX_OS". אז תלחצו על next עד שהמחיצה החדשה תווצר.


עכשיו לכו לתקיית ה-ZIP שהורדתם מהאתר של jide ופתחו אותה. בפנים תראו שלושה קבצים, קובץ תמונת דיסק, קובץ טקסט ואת הכלי להתקנה של Remix (בו תשתמשו אם תרצו להתקין את Remix על כונן USB).

העתיקו את קובץ תמונת הדיסק למחיצה החדשה שייצרתם. ואז השתמשו ב-winRAR בשביל לפתוח את תמונת הדיסק. וודאו שהקבצים שחילצתם מתמונת הדיסק נמצאים ישירות על המחיצה החדשה יחד עם תמונת הדיסק עצמה.


עכשיו תתקינו את תוכנת EasyBCD ופתחו אותה. לחצו על Add New Entry, ואז על ISO, בשדה השם הקלידו "REMIX_OS" ובחרו בקובץ תמונת הדיסק ששמרנו על המחיצה שיצרנו קודם.

אם עשיתם הכל כמו שצריך זה אמור להראות כמו בתמונה.
לחצו על Add Entry בפינה הימנית התחתונה, ועל תגעו בכלום עד שהחלון שנפתח יסגר.
לאחר שהוא נסגר אתם יכולים לאתחל את המחשב.
כשהמחשב יעלה מחדש תקבלו הודעה שמבקשת מכם לבחור מערכת הפעלה.
מפה אתם יכולים לבחור ב-REMIXֹ_OS, לאחר שמערכת ההפעלה תעלה, חברו אותה לאינטרנט, ותשתמשו באפליקציית Play activator (שמגיע יחד עם מערכת ההפעלה) בשביל להפעיל את גוגל פליי. מפה אתם יכולים להכנס להגדרות בשביל לשנות את השפה, להתחבר לחשבון גוגל ועוד...

לסיכום:

Remix OS אף על פי השיפורים הרבים מהגרסה הקודמת היא לא מערכת הפעלה גמורה, והיא לא מתאימה למשתמשים פשוטים. לעומת זאת היא מתקרבת לאט לאט לתחליף לא רע לווינדוס ואני שמח להגיד שכתבה זו נכתבה כולה ב-Remix OS.

חשוב לציין ש-jide מוכרת גם מחשב מיני שמריץ Remix, וכנראה שיקל על כל מי שרוצה להשתמש במערכת ההפעלה מבלי להתעסק עם התקנות מסובכות.


נ.ב:

הנה עוד כמה תמונות של מה שאפשר לעשות עם Remix OS:


5 תגובות:

  1. מדליית זהב!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום על תיהיה משאמם

      מחק
    2. זה ממש לא רלוונטי לבלוג הזה. מה קשור מדליית זהב? מה שזה הצליח להפעיל את זה כמו שצריך? מה?

      מחק
  2. כשהמחשב מאתחל רמיקס כל המסך נהיה עם חיתוכים קווים מוזרים בקיצור לא רואים כלום נסיתי 32bit 64 bit כלום נאדה לא עובד אם אפשר עזרה בזה

    השבמחק
    תשובות
    1. הייתי ממליץ לא להשתמש ב remix מאחר ולפני כמה שבועות jide הכריזו על סיום הפיתוח שלו

      מחק